luni, 12 octombrie 2020

Reguli dereglate

 S-a dat regula noua la noi in sat, cum ca sa purtam masca si pe afara. Am avut de mers pana la supermarketul din apropiere, atat de aproape ca merg pe jos. Pe un drum de doua - trei sute de metri pe care il fac in cateva minute am purtat masca. Ca sa respect regulile in primul rand, pentru ca pe cea mai mare parte din drum nu prea ai cu cine sa te intalnesti. Am aflat de la niste pustani care au trecut pe langa mine cu masina ca am lipsa oxigen la cap. M-am consolat ca macar am cap.  In parcarea de la supermarket erau cam jumate/jumate cu masca respectiv fara. E clar ca mesajul nu a ajuns la toata lumea. Unii, in usa magazinului fumau. Mda, n-ar fi putut sa o faca cu masca, deci regula are scapari, trebuie sa ii lasi pe oameni sa fumeze daca tot lasi sa se vanda tigari.

In fine, nu am un punct de vedere despre cat de buna sau de rea e regula purtarii mastii. Am umblat prin lume si am vazut ca la altii, mai loviti de virusi si de epidemii se poarta masca in mod curent, o purtau si inainte de pandemie. Eu am o problema cu faptul ca s-a dat o regula si ca aplicarea ei este cumva facultativa. 


Asa cum spuneam parcarea de la supermarket era plin de oameni fara masca. Adica, total pe langa regula cea noua care spune sa purtam masca peste tot. Sa ne intelegem, nici mie nu imi place masca. Si clar nu cred ca daca merg singur pe drum ma ajuta masca aia la ceva. Dar aici vorbim despre reguli. Ca nu ne convin. Ca nu le vedem logica. Ca nu suntem de acord cu ele. Ca au nevoie sa fie imbunatatite. Tot ce este posibil, dar pana le schimbam ideea e sa le respectam. Toti! Indiferent de functie sau pozitie sociala. 


E plin internetul de oameni informati care stiu tot ce se intampla in Germania pe care o tot dau exemplu si ca acolo nu sunt restrictii. Doar ca au omis sa observe ca nemtii au pus restrictie la cei veniti din Romania. S-a mai comentat si ca spre deosebire de noi unde amenzile sunt mari nemtii platesc amenzi modice pentru nerespectarea regulilor instituite pentru pandemie. Ma rog, daca 25 000 de euro pare putin, asa e. Apoi ca nu trebuie sa poarte masca. Am fost surprins sa ii vad pe toti cu masca indiferent pe unde am intrat. Am aflat ca si la ei daca se impute treaba se inaspresc regulile, se inchid scolile, restaurantele si alte afaceri considerate ca fiind expuse riscului. Dar am mai vazut ca pentru a tine afacerile deschise se straduiesc sa respecte regulile. Chiar daca si la ei sunt destui care sa se opuna regulilor si sa manifeste impotriva lor. Diferenta o face opinia publica. Opinia publica a inteles ca regulile ii ajuta sa se protejeze pe ei insisi si sa isi protejeze afacerile, pentru ca daca regulile de bun simt nu se respecta atunci apar reguli mai aspre.

Daca apare vreunul care nu respecta regula i se atrage atentia. Daca insista sa nu respecte regula e chemata politia si cetatenii iau atitudine impotriva celui care se crede mai smecher decat restul lumii.

La noi, opinia publica fraternizeaza cu cel ce nu respecta regula. Apoi se deranjeaza de rezultatul dezastruos al lipsei regulilor sau neaplicarii lor.


In fine, ca sa revin la povestea mea, mi-am facut cumparaturile si am plecat spre casa. Asa am descoperit ca la biserica din apropiere se tinea slujba. Eu mare crestin, am realizat pe aceasta cale ca e duminica, cand cei cu frica lui Dumnezeu merg la biserica. Si aici jumate aveau masca, jumate nu. Semn ca frica de virus e mai mica decat frica sa nu lipseasca la slujba. Au protectie divina, ii apara sfantul duh ca sa nu ia virus din vazduh. 

Probabil ca nu au auzit povestea lui Vasile, un mare credincios de altfel, mergea saptamanal la biserica, se ruga, respecta toate cele. S-a intamplat ca intr-o zi a venit o mare ploaie in satul lui Vasile si a inundat toate cele. Pentru inceput au venit pompierii cu camioane si au evacuat tot ce se putea din sat, inainte sa vina viitura. L-au chemat si pe Vasile sa vina cu ei cu camionul. Vasile insa, a refuzat. Le-a zis clar, ca pe el il va apara Dumnezeu. A venit apa, si a inundat casele, au venit si pompierii cu barcile ca sa mai salveze ce se mai putea salva. Vasile a refuzat si barca, ca na, pe el urma sa il apere Dumnezeu. A crescut apa pana la acoperisul caselor, ultimii ramasi s-au refugiat pe acoperis. Au venit pompierii cu elicopterul ca sa ia pe acesti ultimi ramasi. Vasile a refuzat si elicopterul, el avea pile mai sus de cat putea sa zboare sfarleaza cu fofeaza.  Si a urcat apa atat de sus ca l-a luat si pe el, pe bietul Vasile.

Ajuns in poarta raiului, Vasile era negru de suparare. L-a luat sf Petru cu binisorul ca na, se califica pentru Rai asa ca l-a bagat la interviu unde il intreaba pe asta ce il supara asa de tare. Vasile atunci a rabufnit - bine bah Petre, am mers eu regulat la biserica, am respectat cele sfinte, am fost un model pe pamant, de ce a trebuit sa ma iei in halul asta, sa ma ineci ca sa ma aduci aici?

La care se enerveaza si sfantul Petru si ii zice la asta - bah Vasile, nu ma lua cu din astea! Ti-am trimis camion in poarta, ai refuzat, ti-am trimis barca, ai refuzat, ti-am trimis elicopter si iar ai refuzat. Apoi tot tu esti suparat? Am crezut ca asta vrei, sa vii mai repede incoace!


As zice ca cineva de acolo de sus ne-a aruncat masca aia la fel cum i-a aruncat si la Vasile un colac de salvare. Atat ca in multi dintre noi zace cate un Vasile care este prea orb ca sa vada salvarea. Singurul lucru prost aici e ca uneori, cate un Vasile din asta … mai ia si pe altii cu el la drum spre poarta raiului. Sau poate ca si in fiecare din ceilalti zace cate un alt Vasile. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu