duminică, 6 decembrie 2015

telefonica


-          Va rog, cam cat ma costa sa mut abonamentul de pe adresa actuala pe una noua?

-          75 de lei.

-          Si daca mi-as face abonament nou la noua adresa?

-          Daca va faceti abonament nou, beneficiati de 3 luni gratuite, aveti pachet etc…

-          Aha… si cat ma costa sa reziliez actualul contract?

-          Nimic, completati formularul si la sfarsitul lunii oprim contractul.

-          Faceti misto?

Un dialog absurd? Nici pomeneala, e vorba de real life, de un amic care si-a cumparat casa, si vroia sa isi mute TV si net pe noua adresa. Si care pana la urma, a reziliat contractul vechi, a facut unul nou, pe noua adresa, si astfel a beneficiat de toate avantajele ofertei.

Bun, deci inseamna ca daca ai un contract, care se prelungeste mutual, si stai cu ochii pe el, ca sa il termini dupa perioada minima agreata, vei putea aplica din nou pentru un alt contract, beneficiind de toate avantajele pe care le are un client nou, venit din alta retea. Deci nici nu trebuie sa te muti  de la ei la altii, trebuie doar sa pretinzi ca vrei asta.

M-am tot gandit, de ce toate firmele care adreseaza persoane particulare fac oferte peste oferte pentru abonamente noi, dar nu isi bat capul sa tina de clientii vechi. Si raspunsul nici nu e greu de dat! E simplu, din comoditate. Dar nu a lor, ci a noastra! Amicul meu probabil ca plateste abonamentul de ani de zile fara sa isi bata capul ca ar ptuea sa obtina scaderi de pret, sau alte avantaje daca ar fi citit cu atentie clauzele din contract, si ar fi descoperit ca la fiecare doi ani, poate sa se rezilieze contractul vechi si sa semneze unul nou cu clauze mai bune.

In cele din urma, cei mai multi dintre noi sunt prea comozi ca sa se complice cu astfel de batai de cap, iar pentru firmele respective, ceva ma face sa cred ca e benefic sa lase abonatul sa plateasca dupa un contract cu clauze mai restrictive si mai scumpe, decat sa incerce retentia lui prin ofertare cu clauze noi. Deja teritoriile sunt cam impartite, abonatii cam impartiti, de ce sa strici un echilibru aducator de bani? Pentru ca altfel de ce sa risti sa iti plece abonatul la concurenta cu clauze mai bune azi decat ieri?

Ma intreb toate astea, pentru ca din punctul meu de vedere ar trebui ca retentia de clienti pe care firma ii are sa primeze. Iar politica lor de marketing sa nu fie axata pe superoferte ci pe testimonialul venit de la clienti fericiti, care sa indemne si pe altii sa devina clienti.

Exista si alta variante. Am avut nu de mult o surpriza corporatista. Pentru ca economia generala spune ca toata lumea baga pe toata lumea in licitatie, in goana dupa fiecare penny pe care l-ai putea castiga din asta, ei bine am facut si noi licitatie la telefonia mobila. I-am invitat pe cei mari sa ne faca oferte mizand pe faptul ca avem consum mare, si ca am fi interesanti pentru ei. Nu mica mi-a fost surpriza sa descopar intr-unul din cazuri ne-ar fi fost mai avantajos sa luam oferta adresata publicului, din reclama de la televizor in locul solutiei corporate propusa de vanzatorii lor. Am incercat sa ii convingem ca sunt afara din context, si ca noi le-am genera volume, o factura consistenta lunara, etc… pentru ca in cele din urma am ales sa discutam doar cu ceilalti. Daca ei nu ne vor, de ce i-am vrea noi asa de tare?

Ma intreb insa de ce si-ar dori cineva sa munceasca mai mult, sa aibe riscuri mai mari de reziliere anticipata sau neplata, de ce sa te chinui sa muncesti separat pentru 150 de abonati cand ai putea sa ii ai dintr-un foc? Or avea ei motivele lor…  sau statisticile lor spun altceva decat ceea ce cred eu…

Sunt cel putin doua cazuri la care nu vad logica decat pe jumatate… dar ce mai este logic in ziua de azi?

Poate de data asta pierd eu la traducere…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu