marți, 10 decembrie 2013

Aeriene


Stimati calatori, acest avion merge la Timisoara.. dear passangers, we would like to inform you that this plane is going to Timisoara
Ha ha.. ce gluma

Stimati calatori, acest avion merge la Timisoara, va facem acest anunt pentru ca sunt 2 persoane in plus in avion…
Hopaaa… ca sa vezi…

Si al naibii, nici unul nu se simte ca ar fi gresit avionul.. deci, incepe domnisoara sa numere la pasageri, si iar ii numara, si apare cu listele, si pana la urma apare un cuplu ca e in plus. Cuplul respectiv scoate biletele si da… erau pe locul lor, cu bilet valabil la Timisoara (oricat i-am fi suspectat de fals, ce idee misto). S-au vorbit cu turnul, cu aeroportul, cu cine s-au mai vorbit si intr-un tarziu a plecat si avionul.
Cu o suma de pasageri uimiti, altii intrebatori, si cu cel putin un cuplu de pasageri jenati de intamplare, mai ales ca toata lumea se uita lung la ei.

Na bine mi-am spus, ceasul rau pisica treishpe’. Noroc  ca nu se intampla ca la CFR unde ne dadea bilete doi pe loc, si jumate stateau in picioare pe unde apucau – ca deh, dreptul primului venit sa isi ocupe locul.
Dar .. ce-am facut? Am cobit!

Ca n-a trecut bine intamplarea cu pricina, si iaca, la urmatoarea cursa, le-a cazut sistemul informatic la Tarom – pe Otopeni, si in loc sa ne dea bilete tiparite, am primit bilete scrise de mana.
Si ne-am luat noi navetristii fain frumos si ne-am dus la imbarcare, si pentru ca suntem romani, si stim cum e aia cu ocupatul locului in autobuz (fie el si aerian, tot ca in rata de Devesel se comporta mioriticul) ne-am aranjat sa ne punem pe preferinte, care la geam, care la culoar, sa avem cu cine povesti cele 55 minute de zbor. Si cand eram noi bine merci pe scaune, hopaa.. doi expati, total pe dinafara, ramasesera fara loc. Si se ia echipajul si ne numara, si se uita pe hartii, pe bilete… ce mai, baietii trebuia sa vina cu noi in avion.  Asa ca s-au dus stewardesele si s-au consultat cu capitanul, s-au luat cu turnul, cu biletele, cu tot ce le-a iesit in cale, si pana la urma s-a dres. Unul a primit un loc pe scaun de stewardesa si unul loc in cabina (pe asta chiar l-am invidiat).

Mai ! dar ce nepregatiti astia de la Tarom, sa nu aibe ei loc in picioare? Sau la buda, ca in vagoanele CFR-ului?
Al naibii sa fie daca vrei sa schimbi biletul cu cineva… NU SE POATE! Biletelul este nominal, si gata, acolo ai platit acolo zbori… Adica, cu avionul ala ai platit cu ala zbori, nu neaparat unde ai si nevoie.

Ca se intampla sa fie ceata! Ca deh… o trairam si pe asta recent, cu un coleg care a luat avionul de la Timisoara la Bucuresti ca sa ne insoteasca la o sedinta.
Si l-am tot asteptat sa aterizeze, si nu mai ateriza.. chiar faceam bancuri ca ce tari sunt astia de la Tarom, ei daca se supara nu mai aterizeaza, stau in aer, neamuri cu Chuck Norris. Cand colo, suna colegul sa ne spuna ca aterizat, dar nu ajunge la sedinta.. a trecut razant pe langa Bucuresti si s-a oprit la Constanta .

Nasol, nici macar nu era vreme de plaja, putea eventual sa numere geamanduri… Chestia ca omul trebuia sa prinda avionul de dupa amiaza ca sa se intoarca la Timisoara, si nu era clar daca apuca…
Ma intrebam daca o sa il taxeze suplimentar. Nu de alta, dar l-au dus unde nu avea nevoie, a pierdut si afacerea pentru care plecase de acasa, si la sfarsit trebuia sa mai plateasca si taxa pt ca a pierdut imbarcarea …  Nu am primit raspuns la intrebare, pentru ca in cele din urma l-au adus la Bucuresti, cat sa prinda avionul de intoarcere.

Comentam intr-un alt post despre customer service la liniile aeriene, unde te anunta din jumate in jumate de ora ca vor avea intarziere, ca sa descoperi ca a trecut ziua. Cumva ca in bancul cu pacientul, care are crize din cinci in cinci minute, si il tin cate juma de ora.
Daca te anunta ca nu pot zbura, sau ca vor pleca in 3-4 ore, poti decide ca nu mai are rost sa zbori, si pierd un client, ori asa.. te duc, te aduc, iti iau si banii. Fie vorba, ma simt mai confortabil prostit la sol, decat sa fie intradevar vreo problema si sa fiu in aer... 

2 comentarii:

  1. Ca de obicei, frumos detaliat, mai ales pe un subiect legat de logistica, unde stiam ca te simti in largul tau. Pot sa spun si eu ca subscriu si in acelasi timp ca ma bucur ca au totusi piloti foarte buni. Ultimul meu exemplu dateaza de la inceput de noiembrie cand am zburat pana in Olanda si cand sa incepem aterizarea, am fost anuntati ca Amsterdam-ul este aproape in stare de maxima alerta, vant de peste 150 km pe ora, copaci rupti, mijloace de transport in comun oprite, etc ( la fel era si la Londra intre timp ). Ma si gandeam unde ar putea sa ne duca acum si cum pot ajunge la cursul din Amsterdam unde eram programat. Supriza insa ! Pilotii ne anunta sa ne tinem bine, pentru ca incepem aterizarea ... pana aici toate bune, insa cand a inceput tu tunete si fulgere pe langa noi, ploaie cu vant puternic si cazaturi in gol de cativa metrii buni, a aparut si panica in avion. Nu mai fusesem vreodata intr-un avion in care sa planga atat de multa lume si devenise chiar distractiv pentru mine, vazand cateva pitipoance la care le curgea totul, incepand cu rimelul. Amator de senzatii tari, incepuse sa-mi placa, pana cand am vazut cat de repede venea solul spre noi ... si acolo, alta surpriza : pilotii aterizeaza din prima PERFECT ! Si cand credeam ca am ajuns la timp la destinatie cu Tarom, vin asa zisii olandezi zburatori care trebuiau sa se joace cu joystick-ul si sa lipeasca tunelul pentru coborarea pasagerilor, de avion. Ne-am uitat toti si ne-am distrat copios pentru exact 22 de minute, cat s-au chinuit cu vantul puternic sa nimereasca avionul ! Si uite asa, miracolul ajungerii la timp la destinatie, se spulbera si asta...
    PS : de obicei nu scriu atat, insa Cata a avut tot timpul un stil de a ma inspira in momente neasteptate :)

    RăspundețiȘtergere