joi, 28 noiembrie 2013

Retail modern...


Sa faci retail modern inseamna sa faci parte dintr-o retea mare, cu niste reguli si proceduri clare, cu strategii de piata verificate, care atrag cumparatorii, punandu-le la dispozitie marfuri diferite, alese pe anume criterii si statistici, astfel incat “end userul” sa gaseasca in magazin tot ce isi doreste, sa isi optimizeze timpul alocat cumparaturilor si sa beneficieze de comfort.

OK, am priceput, totul pentru cumparator, dar business is business si retailerul trebuie sa faca profit, asa ca aplica diverse tips&tricks, pentru a convinge cumparatorii sa isi lase mai multi bani in afacerea lor.
Si ca sa am si eu ce scrie pe blog, din cand in cand managerii “stabilimentelor” reusesc sa ne impresioneze la maxim cu reusitele lor.

Una din cele mai comune metode de a face cumparatorul sa exagereze la shopping vine din senzatia de foame. Asa ca mai toate supermarketurile sunt dotate cu brutarie (de cele mai multe ori la intrare), care brutarie trebuie sa coaca paine sau placinte si sa emane o aroma apetisanta de patiserie, sa-ti ploua in gura de dorinta instantanee si sa te faca sa cumperi mancare din greu. O idee simplu de aplicat, cu efecte maxime.

Mi s-a intamplat ca mergand o data cu masina prin tara am decis ca trebuie sa imi cumpar una alta, si ca cel mai bine sa merg la un supermaket de proximitate, unde as fi putut sa gasesc de toate. Ei bine, am nimerit intr-o chestie frumos colorata, luminata, cu reclame si oferte din cele mai felurite, care imi promitea ca voi fi tratat rapid si ieftin.
Am intrat in magazin si am realizat ca filiala respectiva are probleme de profitabilitate si managerul local trebuia sa taie costurile. Si le taiase in felul lui, adica s-a hotarat sa o lase mai moale cu mentenanta la toaleta…  Probabil ca erau si dupa ceva concurs de mancat fasole in zona, ca mi-au cazut polipii instantaneu! M-am abtinut sa nu vomit in holul de la intrare si m-am aruncat eroic in interior (o data trecut de usi, nu mai poti face cale intoarsa), evident cu speranta ca va fi mai bine. Si era un pic mai bine, pentru ca a scazut intensitatea duhorii, dar n-a disparut.  Mi-am batut toate recordurile personale de traversat un magazin (alta smecherie a lor, drumul de la intrare pana la iesire te poarta prin tot magazinul), si m-am ejectat pur si simplu afara. Cred ca daca ar fi fost proba olimpica o castigam clar. Ajuns afara mi-am mai revenit, era ermetizata bine cosmelia, nu lasa mirosul afara.
Si m-am uitat inauntru ca sa vad ca vanzatorii, paznicii erau la locul lor. Chiar si brutarii…

Iar in timp ce urcam in masina mi s-a mai aprins un beculet si am realizat si de ce am gasit asa de usor loc in fata…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu