sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Inginerii



Cand eram pustan, ma intrebam de ce pe usile unora din vecini scrie ing. inaintea numelui. Am aflat deci ca oamenii respectivi sunt ingineri.
Bine, si daca sunt ingineri de ce tre sa stie toata lumea? Pai d-aia… ca functia trece, dar diploma nu ti-o mai ia nimeni, oricat de tolomac ai fi. Asa cred ei, si asa credeam si eu, ca doar stiu ce vorbesc, ca sunt inginer, absolvent de TCM. Si pentru cine nu stie ce e aia TCM ... ei bine vine de la tampit crescut la mecanica.

Am avut un mic incident in dimineata asta si m-am gandit sa tratez subiectul "Ce este inginerii, cine este ei, si daca parintii lor stie…"
Azi am deschis un nou sampon, si am avut stupoarea unui lichid maro inchis, foarte vascos, si care mi-a facut parul maciuca. Si la propriu si la figurat. Spuma avea o culoare mai degraba scoasa din canal decat dintr-un recipient sigilat. Mi-era frica de efectul asupra cazii de baie, parea ca mai are putin si dizolva acrilul din care e facuta baia.
Am luat recipientul si am citit ce scria pe eticheta… mda, se pare ca termenul tuning de pe eticheta era pe bune si le atragea atentia celor cu parul alb ca se pot tuna. Parul grizonat primea un anume tratament, si putina culoare… Adica, o sa expire samponul inainte sa mai am de ce sa il folosesc.
Ce s-o mai lungesc, si sa va spun ca daca va pica in mana legile lui Murphy, veti descoperi ca inginerii sunt acei oameni care se ghideaza dupa principiul "cand ai incercat tot si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire. " Pe care le-au scris alti ingineri.
Se aplica la robotul de bucatarie, sampon, detergent, masina de spalat vase (in care evident ca am pus mai intai sare de bucatarie si abia pe urma pe cea speciala), si tot asa cu orice jucarie, echipament, chiar si cu mancarea semi-preparata. Adica mai ales cu mancarea semi-preparata, unde un inginer adevarat recupereaza ambalajul cu instructiunile de gatit din gunoi, unde il aruncase, abia dupa ce iese fum din oala sau tigaie.
Trebuie sa mai recunosc si ca  am crezut mult timp ca pentru a fi inginer trebuie sa faci facultatea si sa iti iei diploma. Adica nu se poate sa te faci inginer asa peste noapte. Se pare ca se poate si altfel. Cu ani in urma, intr-una din sesiunile de ski pe Semenic, imi beam berea pe munte alaturi de amicii de la Salvamont, cand statiile lor au inceput sa dea alarma. L-am auzit pe cel din serviciu foarte alarmat “haideti baieti ca avem treaba, vin inginerii”.
Am sarit toti in schiuri si ne-am indreptat spre drumul de acces spre statiune, unde cativa dintre ei deja ajutau soferii sa urce dealul de langa partia numita “Idioti”. Pe acea vreme nu se prea purtau nici cauciucuri de iarna, nici lanturi la roti, drumul nu era tocmai curatat, era un adevarat spectacol de impins masini inzapezite, si de dirijat soferii spre parcare.

Ne-a luat ceva timp sa ii ajutam pe toti, si apoi ne-am intors in cabana sa ne dregem cu o bere dupa atata munca.  Pe mine ma muncea o intrebare… “Ia zi bai Cipri, de unde naiba stiati voi ca astia de au urcat acuma seara sunt ingineri”?
“Bai Cata, pai tu n-ai vazut ma ce inginerii faceau pe drum?”

4 comentarii:

  1. Fain tare Cata :) dar imi permit doua observatii: a) nu suntem noi TCM-isti cei mai tampiti desi uneori am indoieli :); b) Cata, iarna la Ski parca merge mai bine un vin sau un scotian ... despre vinuri portugheze, stii deja ... www.premiumdrinks.ro / Vinul este o arta ... invata sa-i asculti povestea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. he he, pe vremea aia inca nu stiam de scotiene, si nici vin fiert nu prea gaseai la tot pasul

      Ștergere
    2. Tipic ingineresc: "...mai ales cu mancarea semi-preparata, unde un inginer adevarat recupereaza ambalajul cu instructiunile de gatit din gunoi, unde il aruncase, abia dupa ce iese fum din oala sau tigaie "

      Ștergere
  2. Da, inginerii care-si scriu pe usa titlul de servici in fata numelui probabil vor sa spuna la trecatori ca toata familia respectiva e de ingineri.
    La fel cu popii care dupa ce-si dau jos hainele aurite de la biserica, se imbraca in robele negre ca tinuta de strada.
    Ca veni vorba de popi, ma gandesc de ce la nevestele lor le zice preotese cand ele nu au nici o functie la biserica. La nevasta-mea nu-i zice nimeni inginereasa doar pentru ca eu sunt inginer...

    RăspundețiȘtergere