marți, 11 decembrie 2012

out of office


Poate una din cele mai practice aplicatii la orice casuta de e-mail este raspunsul de “out of office”. Un mesaj folositor si pragmatic, care sa spuna celor ce ne trimit mesaje pe posta electronica de faptul ca o perioada de vreme nu le putem raspunde, si ca atare ori au rabdare, ori se adreseaza in alta parte. Echivalentul robotului telefonic care preia mesajul.

Problema apare in momentul in care o cultura corporate – din plin familiarizata cu celebrul mesaj – se loveste cu antreprenoriatul local, care are asteptari foarte clare de la destinatarul oricarui mesaj – daca il sun pe unul cu telefon mobil, inseamna ca il are la el, deci imi poate raspunde, iar daca nu imi raspunde am instantaneu nervii foarte nervosi pentru ca nu ma trateaza cu respectul cuvenit.  Pe plaiurile mioritice preferam sa raspundem la mobil, oricat ar fi de nepoliticos fata de interolcutorii fizici, pentru ca in anumite cazuri e mai mica beleaua sa raspunzi si sa setezi niste asteptari celuilalt – gen sunt in sedinta, te sun in juma’ de ora, decat sa ignori telefonul ce suna.
Ei bine, dar cand esti departe de calculatorul pe care ai instalat mailul e putin mai complicat sa raspunzi in secunda doi (chit ca azi cu puzderia de smart phone care pot lua si mailuri devine din ce in ce mai dificil sa nu stai conectat permanent).
Dar.. ca sa nu ma lungesc cu introducerea va reproduc discutia.

Mesajul initial:

zzzz <zzz@yahoo.com>
07/24/2011 09:20 AM
 
To
xxxESCU@xxx.ro
cc
 
Subject
  Masina cu frig
 
 
 
 
Buna ziua . Am nevoie de o masina frigo urgent pentru transport oua Timisoara-Brasov.Daca ma puteti ajuta , va rog sa ma contactati .Multumesc .  zzz 07….

Urmat de … out of office

From: xxxESCU@fmlogistic.ro <xxxESCU@fmlogistic.ro>
Subject: xxxESCU is out of the office.
To: zzz@yahoo.com
Date: Thursday, July 21, 2011, 1:01 PM

I will be out of the office starting 07/16/2011 and will not return until 07/25/2011.

Si continuarea epica:

zzzz <zzz@yahoo.com>
07/24/2011 09:20 AM
 
To
xxxESCU@xxx.ro
cc
 
Subject
Re: xxxESCU is out of the office.
 
 
 
 
Citesti in romana si raspunzi in engleza ?hmmmm interesting... Si oricum nu mi-ai raspuns intrebarii mele.Ai sau nu ai masina ptr Brasov? Understand?

Schimbul de mesaje a facut inconjurul biroului, in mod cert a fost trimis si spre alti prieteni, iar acum il postez mai mult decat public.

Si totusi omul are nevoie de un raspuns, si cu riscul de a imi supara macar un coleg, ceva lipseste din mesaj – nu seteaza niste asteptari, ceva in genul vezi mai ca iti raspund dupa 25 ale lunii, in lipsa, adreseaza-te la xyz.

De ce mi-am amintit de acest dialog, ei bine pentru ca astazi am primit un mail de tip
 
From: xxx@xx.com <xxx@xx.com>
Subject: OOO
To: colteanu@fmlogistic.ro
Date: Tuesday, December 11, 2012, 1:01 PM

I’m OOO until 17/12/2012.

Serios?
Dupa ce m-am distrat de replica de mai sus, aveti idee cat de tentant mi-a fost s-o folosesc?
Si totusi m-am oprit, pentru ca as fi devenit probabil subiect de glumite in alta parte.
Deh.. Comunicare humanum est...

2 comentarii:

  1. Pentru prosti se scrie si ca mesajul s-a trimis automat. Iar cel cu adresa .ro care isi pune raspuns automat doar in engleza ori vrea sa para interesant, ori (si) e la fel de prost ca cel care n-a inteles mesajul.

    RăspundețiȘtergere
  2. incearca aici variante funny:

    http://www.squidoo.com/top-20-out-of-office-replies

    RăspundețiȘtergere